14 Ağustos 2011 Pazar

aslında bu aralar bir de afrika ile ilgili post girmek istiyordum.ne zamandır nasip olmadı.hepimiz senelik zekatlarımızı ramazana saklarız.kat be kat sevap almak için.e fitre var birde.herkes düşünmüştür bunu eminim ama lütfen fitre ve zekatlarımızı afrikaya gönderelim.türkiyede açlıktan ölecek kadar fakir olduğunu düşünmüyorum.facebookta bi arkdaşımın bi gönderisi çok hoşuma gitti.çocuklar ölmesin,çikolata da yiyebilsinler..!haberleri izlerken bi bebek gördüm pek zayıf değildi hatta tombul yanakları vardı.tencerenin içinde bi lapa var avucuyla yiyor.o esnadada çekim yapan kameraya bakıyo cadı cadı :) gülsem mi sevsem mi üzülsem mi bilemedim.ben o çocuğu bulmak isterdim.sonra bir baba kamplara ulaşmak için kilometrelerce yürümüş ve 5 çocuğunu o yürüyüşte kaybetmiş :( insanın beş çocuğunu birden kaybetmesi çok acı diyordu geriye kalan iki çocuğumunsa akıbeti belli değil diyordu..:(    (bizdeyse yemek yemeyen mızmız çocuklar.aileler köleleri oluyor çocukların.emir eri oluyor..çocuk emrediyor aile yapıyor.bu neslin büyüdüğünü düşünmek bile istemiyorum.bu çocukların yarısının yarısı şartlara sahip olabilse keşke afrikadaki çocuklar.. )
biz bu ramzan da bir defa dışarda iftar yaptık.kişi başı 32 tl idi .3 kişi 96 tl ödedik.bu hiç az bi para değil.ben içim çok rahat gitmedim.ama eşim daha huzursuzdu .sağolsun bu konuda çok hassas davranıyor.ancak ödediğimiz kadar afirkaya gönderirsek giderim dedi.o şekilde kendimizi kandırdık belkide.
baktım ki mekanda çarşaflısından örtülüsüne örtüsüzüne bi çok insan var.herkes hassas davransa keşke.ailecek gidenler vardı. 5 kişilk aile olsa 160 tl yapıyor .ve gittiğimiz mekan 3 katlı tıklım tıklım doludu.ayrıca sosyal tesislerde de yer bulamamıştık.düşünün bi dünya insan dışarda iftar etmek istiyor.en az 30 tl olan fiyatlara rağmen.lüks otellerde iftar edenleri saymıyorum bile..
bir hikaye vardır bilirmisiniz.yedim say camiii.adamın biri her canı birşey istediğinde yedim say diyor nefsine ve o parayı bir köşeye atıyor..böle bir cami yaptırıyor.gerçekliğini bilmiyorum ama hikayeyse bile güzel bi hasleti anlatmış..
aslında ülkemizden epey yardım gitti afrikaya.kimye yokmu,kızılay ,diyanet sabah gazetesi de yapıyormuş bi kampanya sanırım...
keşke diğer ülkeler de biraz duyarlı olabilseler.altından musluk yapan altını nereye bulayacağını bilemeyen görgüsüz arap şey(h)lerine seslenmek istiyorum.bir arabanın her rengini bulunduran galeri kadar garajı olan arap şey(h)lerine seslenmek istiyorum,uzaydan adının görüneceği şekilde topraklarına adını yazdıran arap şey(h)lerine seslenmek istiyorum..bir arabası bizim ülkenin topladığı paraya eşdeğer olan şey(h)e seslenmek istiyorum..
peki neden onlara? müslüman oldukları için olsa gerek ..neden avrupaya değil peki? e zaten sömürgeden bu hale gelmiş o topraklar..insanlar arasına nifaklar sokulmuş..insanlar birbirine kırdırılıyor..
lütfen elimizden geleni yapalım..zekat,fitre ,bağışş..benim eşim bana yiyecek dışında bişe aldırmıyo..onu alacağına o parayı afrikaya gönderelim diyo.onun bu hassasiyetini takdir ediyorum..yanında olmaya çalışıyorum..

Somali'ye 5 lira yardım için : 5 TL ÇOKMU ki ?

AFRİKA yaz 5601 - (Diyanet)
AFRİKA yaz 2868 - (Kızılay)
AFRİKA yaz 3072 - (İHH)
ACLIK yaz 5777 - (Kimse Yok Mu?)'ye gönder

Hiç yorum yok: