15 Ekim 2014 Çarşamba

Umre Hazırlığı


Üzerinden çok zaman geçmesine rağmen yazmak istediğim ,kendim giderken çok ihtiyaç duyduğum bi konu için yazacağım.
not:resim alıntıdır


Umre Hazırlığı;

Maddi hazırlıklardan önce manevi olarak göreceklerine ,duyacaklarına hazır olarak gitmek çok önemli gerçekten de..Bunun yanında sabır sabır sabır..Biz tur şirketine "biz ilk defa gidicez yanımızda ne götürelim neye ihtiyaç duyarız dedik" .Sadece sabır götürün dediler..Ben aslında çok kurallı biriyimdir pazarda çarpan biri olsa kavgaya tutuşacak biriyim.(kazara çarpmıyorlar dikkat etmiyor umursamıyor ya onlara)Sinirliyimdir de..Orada en çok bu konuda zorlanacağımı düşünüyordum.Elhamdülillah benden beklenmedik bi şekilde beklenmedik bi ruh halindeydim.Kim değildir ki.Buna rağmen sabrınızın sınandığı çok yer var.

Umre ile düşeceğim notlar var.Ama kısaca şu çantama koyduklarım konusunu aradan çıkarmak istiyorum.Çünkü ben çok kaynak bulamamıştım giderken.Bir iki bloger yazmış kısaca bir iki de forumlarda kısa notlar buldum.Bazılarına gerek yokmuş bazıları ise eksik kalmış.
 
Biz Mayıs ayında  ve 10 günlüğüne gittik.Yani süre kısaydı ve mevsim olarak sıcaklık nisbeten düşüktü. 30 derece sıcaklıklardaydı.

Tabi hatırladığım kadarıyla 5 ay geçti aradan..

Kendim için;

- 1 adet ferace ( ikincisine ihtiyaç duydum.otelmizde çamaşır makinası vardı.akşam yıkadım sabaha kurudu.ütü istemeyen bi kumaş olduğu için ordan kurtardım)
- 1 tunik götürdüm ben siyah uzun. ama ferace olunca başka bişeye ihtiyaç yok.
-feracenin içine pazarda 10 tl ye 7 tl ye satılan desenli yada düz ince pantolonlar var.ben onlardan 3 tane aldım.Bi tane de lcw den aldığım kot görünümlü ince pantolonum vardı,onu da koydum (kumaştan çok anlamıyorum tarif edemedim.)Çok rahat ettim.
- Ayakkabı çok önemli şöyle rahat böyle rahat olmalı falan diye yorumlar okumuştum.Genel olarak ayaklarımda problem yok.Ben çakma toms ayakkabılarım vardı onları götürdüm.Hiç de sorun yaşamadım.Bir de flo dan almıştım ( 5 noktalı filan diyor ama çok kaliteli bişey değil 20 tl ye mi ne almıştım ) o ayakkabıyı götürdüm.O da rahat ettirdi.Anneminse düz yolda yürürken ayakları döner.Ona kaliteli ortopedik terlik almış ablam.
- Tavaf için plastik terlik almıştım bimilyoncudan.Ama onları otelde kullandım.Ablam ev patiği almış lcw den.Bunları  kullandım tavafta ve say da.Çok rahatlardı.(Mekke çok koşturmalı geçiyor tavaf ,say, geziler)

- Alışveriş yaptığımız yerde tavaf çorabı gösterdiler kimilerine göre gerekliydi okuduğum yorumlarda kimine göre gereksiz. Biz ikişer tane aldık annemle.Ama ben toms giydiğim için babet çorabı giydim genelde.o çorapları hiç kullanmadım.Ama kullananlar rahat ettiler.Çok pratik.Ayağını yırtık gibi olan yerden çıkarıp yıkayıp kurulayıp geri geçiriyosun hemen.

-Tavaf patikleri satılıyor. Ben genelde olumsuz yorum okudum onlarla ilgili.Dikiş kısımları acıtıyor diye.Ama benim bisikletli patiklerim gayet rahattı.Anneme de arkası olan yine böyle içi pufi altı plastik ev patiği almış ablam.

- Çorap olarak ben dediğim gibi babet çoraplarından koydum bolca.patik çoraplarımdan koydum.
-Feracenin içine renkli atletler ince tshirtler koydum.Ama Medinede neredeyse hiç terlemedim. Sadece bigün az bi boşlukta yarım saat kadar falan fotoğraf için vakit ayırdık.O zaman güneşe çıktım terledim.Medinede terden kıyafet değiştirme gereği duymadım.Keyfi olarak değiştirdik.Velhasıl ben çok koymuşum.
- Cepli atletler satılıyor para taşımak için.Annemin vardı.Ben de minik keseler almıştım.Yanımıza çok az para aldık biz annemle paramızı eşim taşıdı genelde.
- Evlerde kullanılan eşarplardan götürüyorlarmış orda kullanmak için.Bana onlar sıcakta yüzüme yapışıyor gibi geliyor sevmiyorum.Ama anneme götürdük onlardan.( eskiden o eşarplar pamuklu oluyordu şimdi daha sentetik bişeyler katıyorlar içine sıcakta yapış yapış oluyor)Ben burada kullandığım şallarımdan götürdüm.Giderken annemle aynı örtelim diye Medine ipeği eşarp aldık. O da rahattı.
-Benim sırt çantam vardı çanta olarak onu aldım yanıma.Bir de tur şirketi yan takılan dikdörtgen kullanışlı bi çanta verdi.Ama en çok kullandığım çanta Türk Hava Yollarının verdiği bez sırt çantasıydı.Hem şık hem rahat hem de hafifti.( umre seferi yaptığı için altı kaydırmazlı seccade ve altı kaydırmazlı kalın çorap vardı içinde.Hepsi de çok kullanışlıydı)

-ince pijama
-Medine için hırka götürün tavsiyeleri okumuştum ama ben gerek duymadım hiç üşümedim sabahları..
_Cep seccadesi.Tabanı kaydırmazlı olursa mermerde kaymaması açısından rahat oluyor.Ama isterseniz 1.5 tl ye ince kumaş seccadeler var.
-Güneş gözlüğü.Ben ikinci gündü sanırım, kırdım :) bütün umreyi gözlüksüz tamamladım.Diyeceğim o ki gözlüksüz idare ediliyor :))

listemin uzun oluşu aslında açıklamalardan gözünüz korkmasın.en gerekli olan giyim olanlar bunlar.tabi herkesin ekleyeceği ve gereksiz göreceği şeyler vardır.

Eşim için;
-ihram en kalınından :) ( ben anlamadığım için pek yardımcı olmadım o da en kalının seçti ve pişti :))) kaliteli olsun dedi ..incesi de iç gösterme ihtimali var.orta kalınlıkta olanın alınması gerekiyormuş tecrübe ile sabittir :)
-Bir takım aldık.Şile bezi gömlek umre pantolonu diye satılan rahat ince bol pantolon.( gömlekten çok memnun kaldı eşim keşke bitane daha alsaydık dedi)
-onun dışında kendi kıyafetlerinden keten pantolonlar tshirtler ince gömlekler aldık yanımıza
- traş setini aldık
-sandalet ve terlik aldık yanımıza ( tavafta erkekler ayakkabısız ve çorapsız oluyorlar)
-çorap vs
-güneş gözlüğü
-pijama


Genel ihtiyaçlar:

- çantanızda yanınızda olacaklar:

Mealli Kur'an
Umre kitapçığı
Klübüddaria almıştık biz yanımıza ama epey ağır bi kitap olduğu için pek taşıyamadık
Cevşen
Kabul Edilmiş Dualar diye bi kitap almıştık.Peygamberlerden kabul edilmiş duaların yazdığı
Abdest için mini havlu-yada rulo kısmını ezdiğiniz kağıt havlu yada her ikisi..yüzünüzü sildiğinize ayak silemeyeceğiniz için biraz kağıt havlu olabilir..
çanta boy tuvalet kağıdı
ihram sabunu (kokusuz sıvı -ya da katı sabun)
cep seccadesi
zikirmatik ve tesbih ( tavaf tesbihi hediye etmişlerdi bize yedi boncuğu var.şavtları saymak için.ben pek kullanmadım.okuduğum dualardan anladım bitip bitmediğini tavafın.)
kalem
küçük not defteri
çerez türü mini atıştırmalıklar ( ben küçük kilitli poşetlere kuru meyve fındık fıstık hazırlamıştım tek seferlik.bizimkiler başlarda biraz yediler ama sonra pek itibar etmediler :) kuru meyveler fındık fıstığı biraz yumuşattığı için)
çocuklara vermek için şeker 
poşet (mescitlere girdiğinizde ayakkabılarınızı yanınıza almak için-  Kabe de var poşet ayakkabı koymak için) bikaç tane koyun nasılsa hafif..
ihram mendili ıslak (kokusuz) 


Genel

-Ben çarşaf vs almadım.Şimdi hatırlayamadım ama yastık kılıfı almış olmam gerekiyor.
-Havlu
-Şampuan,duş jeli saç kremi(otellerde pek olmuyor) ihramda iken kokusuz kullanmanız gerekiyor biliyorsunuz.Küçük şişelerde satılıyor. ihram şampuanı ,sabunu.
-Duş malzemeleri tırnak makası , tarak, kulak pamuğu vs
-Bol poşet
-Yiyecek (Biz bu kısmı abartmışız.Annem de doldurmuş çantasını ben de..sanki kıtlıktayız.poşet çaylar ,kahveler,abur cubur ,kaşar maşar :)) Ama benim tavsiyem ufak çapta birşeyler alın yanınıza.Onların Bindawood diye marketleri var bizdeki carrefour gibi migros gibi oralarda kuruvasana benzer çörek gibi bişeyleri var çok güzel.Resmini çekmiştim ama bulamıyorum şimdi. o çok doyurucu ve güzel bi öğün geçiştirici.Mescitlerde acıktığınızda yanınızda ya kuruyemiş olsun ya çubuk türü şeyler.Öğle yemeği biz bazen yedik bazen yemedik. Pek acıkmadık nedense.Benim en büyük ihtiyacım uyku olmuştu.o yüzden biz atıştırmalık birşeyler alıp atıştırıp  uyuyorduk öğlen.
-Ben hep bi yerlere gittiğimizde bi kaç ince askı atarım çantaya.otellerin askıları az oluyor.Epey işe yararlar.
-Fotoğraf makinesi (Medinede mescidde arama oluyor girişte.Yüzeysel bi arama.Cep telefonlarını boyunlarına asıp sokan arkadaşlar oldu ama zaten telefona birşey demiyorlar küçük fotoğraf makinalarına da sanırım.Ben pentax ımı götürmüştüm ama mescide içeri hiç götürmedim.İçeri sokmasına sokarsın ama içerde çok dikkat çeker sanki :)) içerde bayan polisler var.genel postumda da onlardan bahsedeceğim)
- Şarj aletleri için bi aparat almıştı eşim.priz grişleri bizdekinden farklı.Sanırım avrupada da öyle.onu sorayım bu kısmı düzeltirim.
-Biz hat almıştık.hem eşim için hem benim için.Kaldığımız otelde yardımcı olmuşlardı.Bunu yapmak istemezseniz telefon hattınızın  yurtdışına açık olması gerekiyor.Pahalı bi tarife olduğunu söylüyorlar.
-Küçük makas ihramdan çıkmak için( makas demişken mini dikiş setinizi  de alabilirsiniz )
-ağrı kesici ,yara bandı,vazelin türü kremler,boğaz pastilleri,thaylolhot türü grip tozları, varsa kullandığınız özel ilaçlar,ayaklar su toplarsa diye onun için özel bişey almıştık biz kullanmadık.ve maske bulaşıcı hastalıklar için.
-Aşı olanlar varmış umreye gitmeden biz aşı olmadık o konuyu bilmiyorum.


Şimdilik aklıma gelenler bunlar.Aklıma geldikçe eklerim. Umre için ayrı post yapacağım inşallah..

Hazırlık kısmını çok abartmamak gerekiyor ama insan tedbirli olma adına yapmadan edemiyor.Başta da söylediğim gibi en önemli kısmı manevi kirlerden arınmaya çalışmak manevi yatırımlar yapmak giderken Peygamber Efendimize hediyeler götürmek..Bizimki çok acele bi karar olduğu için çok hazır bulunamadık ama inşallah ufak tefek şeyler katlanarak büyümüştür.Rabbim umremizi mebrur olan umrelerden eylesin.Gidemeyenlere gitmeyi nasip etsin.Gidenlere de bizlere de gidemeyenlere de hac görevini yapmayı nasip etsin.Sadece ibadet yapıp gelmeyi değil ordaki ruhu bir ömür saklamayı nasip etsin..

Amin..Vesselam..
.




10 yorum:

Esra Rebele dedi ki...

Amin Allah kabul etsin.

Hatice Mungan dedi ki...

Masaallah, bu yolculuk ne mübarek bir yolculuk. Rabbim hayirli eylesin.

Unknown dedi ki...

Allah kabul etsin, bende gitmek için biraz biraz hazırlık yapıyorum ve şimdiden nedir ne değildir ne götürülmesi gerek kısmını araştırıyorum.

meri dedi ki...

ALLAH kabuk etsin. Bizlerde nasip oluruz inşaallah. Yararlı bilgiler olmuş

Syhn dedi ki...

Allah kabul etsin, canım ya dua etmişsindir inşallah bize de..
bana yani :)
seni ziyarete gelip hurma yiyip zemzem içmek vardı şimdii..
bi de ben gözlüksüz yapamam cidden o da kişiye göre değişiyordur ;)

ben de istiyorummmm, gözlük değil umre ^^

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

Esra Rebele: Amin teşekkür ederim
Hatice Mungan:Kesinlikle..Aminn
Dürri Yekta :İnşallah biraz faydası olur sana bu ve bi sonraki postumun.Bir türlü tamamlayamadım.Şimdiden dua istiyorum ne olur unutma.Oradan bizleri de çağır.
Meri :Amin..İnşallah..her arzu edene Rabbim nasib etsin.
Seyhan:'Biz' e de ettim 'Ben' e de ettim inşallah.Bir de şöyle bi güzelliği oldu umrede çevreme ettiğim duaların bi kısmının gerçekleştiğini gördüm.Sen kendini iyi ki hatırlattın orda ismen dua ettim inşallah.
ordan aldığım hurmalar bitti ama zemzemim var hala Üsküdardan Kartal uzak değil hani beklerim..
Aslında ben güneşten çok etkilenirim gözlerim akar güneşte..Hapşırık başlar..Ama hiç etkilenmedim nedense..
Ben de ben de :))

Unknown dedi ki...

Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için aralık ta bende gideceğim inşallah

Unknown dedi ki...

Umre turu öncesi yapmamız gerekenleri anlattığınız için teşekkürler. Umre yapmak herkese nasip olur inşallah.

Unknown dedi ki...

Her seferinde umre turları
öncesindeki hazırlık aşaması ve heyecanını mükemmel bir şekilde yansıttığı için okumadan edemediğim yazınız için teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Allah umrenizi kabul etsin insallah. Guzel bir yazi olmus. Ikinci kez nasip olurda giderseniz. Bizdende fiyat almanizi isteriz. 10 kisilik grub getiren ablalari ve abileri ucretsiz gondereriyoruz. Saglicakla kalin...
www.vetamtur.com.tr