22 Temmuz 2011 Cuma

güveç kullanımı

efendim benim gibi olaylara tersten yaklaşan biriyseniz işiniz herzaman zor.çoğu zaman bir işi iki defa yapmak zorunda kalırsınız,bazen yaptığınızı düzeltmek zorunda kalırsınız,bazen de yapılacak birşey olmaz düzeltemezsiniz..:)  teee kapodokyaya kadar gittik bari bir güveç alalım dedik. hem büyük hem de altılı tek porsiyonluklardan aldık.aldığımız atelyedeki çizer ( bana ait bi tabir :) -birde atölye denir ama atelyedir doğru olan) o kadar anlattı nasıl kullanıldığını ben pek dinlemedim.yanlız yağlanacağı ve fırınlanacağı kaldı aklımda.eve geldiğimdeyse elimi sürdüm hep toprak çıkıyor du ben şunları bi yıkayım dedim :) bi temizlik hastası olarak :) aman güveçten bir seslerr bir sesler :) meğer önce yağlanıp fırınlanıyor sonra yıkanıyormuş :) inşallah ilk pişirmemde güveçlerim tuz buz olmaz :) o kadar taşıdık yaaa yanımızda ..

sizin kulağınıza küpe olsun ..
güveç kullanımı :
1. kesinlikle yıkamıyoruz
2. bir çay bardağına yakın yağı güvece boşaltıp güveci iyice yağlıyoruz.dışına taşırmayın ki iz kalmasın..
3. fırına veriyoruz.güveç kabı ısınana kadar fırınlıyoruz.
4.fırından bir nihale üstüne alıyoruz 1 saat bekliyoruz
5.sıcak suyla yıkıyoruz.
 deterjan kullanılmalı mı onu bilemedim.bulamadım.ben kullandım.onu da size sorayım? bilen var mı?

bir de sırlı sırsız olayları var.biz hem büyük güveci hemde tek porsiyonlukları sırsız olanlardan aldık.sırlılarda kurşun varmış.ve fırına girdiğinde yemeklere karışıyormuş.aslında ben bilmiyordum.sonradan araştırıp öğrendim.ben doğal olsun diye sırsız almıştım.iyi yapmışım :)

güveçte güzel yemekler yapmaya vaktim olur inşallah.çok özeniyorum :) sizlere de tavsiye ediyorum..

18 yorum:

tubitos dedi ki...

bunu ilerde kullanılmak üzere küpe yaptım kulağıma canım =) afyt olsun size

neval dedi ki...

daha neler duyacağız bakalım ? çok gezen daha fazla biliyor kesin

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

tubitosum :unutma emii.. o sırlılardan da alma..:) teşekkürler
nevalcim: ben deney yaparak öğreniyorum gezmekten ziyade :P gitti güzelim tencereler (belki-görces bakalım ne olucak :)

otuzundansonra dedi ki...

canım bende kapodokyadan almıştım aynısı 1 yemeklik kapaklı,birde altılı olandan.ama bilmiyordum böyle yağlanıp fırınlanacağını senden öğrendimşimdi,sağol

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

otuzundansonra: inşallah kullanmamışsındır.yemek yaparken daha az yağ çekmesi ve daha dayanıklı olmaması içinmiş.toprağın doymadı gerekiyormuş ki daha sonra çekmesinmiş.

Fransali Gelin dedi ki...

bendede var hem porsiyonluk hemde tek kisilik olan. Yaglamistim ben tencere olanifirinladim falan sonra çok guzel sarimsakli bir yemek pisirdim ama guvecime kokusu sindi. o kadar sindiki hiç çikmadi tiksindim resmen. Sonra bulasik deterjani ile yikadim kaç kere ama hala koku var canim. Ne yapicam onu bilmiyorum. Tekrar kullansam zehirlenirmiyizki acep? :) valla kaldi oyle bilmiyorum

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

zehirlenme olmas heralde .e illa deterjanla yıkanması gerekir çünkü et yemekleri de pişiyor.yağları nasıl çıkıcak.bence sen yıka tekrar.sonra kullan.başka yemek pişince kokusu değişir zaten.olmazsa ben aldığım yerin tel numarasını almıştım.onu vereyim sana.nasıl kullanıldığını anlatsınlar.

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

zehirlenme olmas heralde .e illa deterjanla yıkanması gerekir çünkü et yemekleri de pişiyor.yağları nasıl çıkıcak.bence sen yıka tekrar.sonra kullan.başka yemek pişince kokusu değişir zaten.olmazsa ben aldığım yerin tel numarasını almıştım.onu vereyim sana.nasıl kullanıldığını anlatsınlar.

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

zehirlenme olmas heralde .e illa deterjanla yıkanması gerekir çünkü et yemekleri de pişiyor.yağları nasıl çıkıcak.bence sen yıka tekrar.sonra kullan.başka yemek pişince kokusu değişir zaten.olmazsa ben aldığım yerin tel numarasını almıştım.onu vereyim sana.nasıl kullanıldığını anlatsınlar.

bademlebuduk dedi ki...

içi sırlı olanlar için de aynı şey geçerli mi acaba?

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

bademle buduk:hayır içi sırlıları hemen kullanabiliyorsunuz..

bademlebuduk dedi ki...

teşekkür ederim :)

Unknown dedi ki...

Güveçte kokunun geçmesi için bir miktar sirke ve su ilave edip kainatın sonra durulayın

Unknown dedi ki...

Sirkelisu ile kaynat sonra durula

asn dedi ki...

merhaba, ben güveçte yemek bekletmiştim, yemeğin tadı kokusu kötü olmuştu, acaba güvecim zarar görmüş müdür? kullanabilir miyim?

Hayalperest dedi ki...

Ben de kısa bir süre önce güveç bir tencere aldım ve yağlanıp fırınlanması gerektiğini bilmediğimden yıkamış bulundum. Daha yemek pişirme fırsatım olmadı ama çatlak olup lmadığını anlamak için su doldurup bekletmiştim yıkamadan önce,altına gazete de serdim 20 dakika kadar beklettim o şekilde,çok az da olsa ıslanmıştı gazete. Yağlayıp fırılama işini şimdi yapsam işe yarar mı acaba? Ya da madem yıkama işinden önce yağlanmalıydı ,direkt yemek pişirsem sıkıntı olur mu?Tecrübe eden varsa paylaşsın lütfen,ne yapmalıyım?

Unknown dedi ki...

Güveç tencerenizi iyice kurutun katı margarinle içini iyice yağlayın ve bulabilirseniz bir odun fırınına götürün geceden sabaha fırının içinde bırakıyorlar yada evde 120 derecede 2 saat kadar fırınlayın iyice yıkayın ve her kullanımdan sonra yıkamadan sonra içine sirkeli su yapıp 1'2 saat bekletin

Unknown dedi ki...

Yıkamadan sonrada iyice kurusun öyle yağllayıp fırınlayın yine diyorum pişen yemekten sonra sirkeli su tenceresinin kokusunu alıyor aynı Zaman'da deterjanın tamamen temizliğini sağlıyor