16 Temmuz 2011 Cumartesi

tatil-3


öncelikle kandilinzi kutluyorum.umarım layıkıyla değerlendirebilmişizdir.af edilenler kervanında olabilmişizdir...

nevşehir hakkındaki yazılarıma devam ediyorum. sevgili cepaynası planlarında yakın  zamanda nevşehir olduğunu söyledi.ben de nacizane tecrübelerimi nereler gezilmeliyi  :) nereler gezilmemeliyi :) ( zaten gidiyormuş anladığım kadarıyla)yazayım istedim..benimde  planımda vardı erkene almış oldum..hem kombin yayınlayım istedim.çünkü örtülü arkadaşların tatilde neler giydiğini merak ediyorum pek bulamıyorum.(bu arada sizlerden de gelirse tatil kombinleri sev seve yayınlarım ben de örnek alırım :)ben daha çok rahat edebileceğim şeyler giydim.akşamları etek gündüz dağ tepe gezdiğimiz için pantolon tercih ettim..


tatile gelecek olursak iki önemli uyarım olacak nevşehir için.mutlaka ama mutlaka iyi bi harita edinin.çünkü pek tabela yok.olanlarda saçma sapan.bunu yetkililere yazmayı düşünüyorum..ikincisi ise balon için mutlaka pazarlık yapın ve bir kaç firma dolaşın.firmalar kendi aralarında anlaşma yapmışlar kişi başı 150 euro diyorlar.biz pazarlıkla 200 tl ye uçabileceğimiz yer bulduk.ama o da çok geldi zaten 3 gün boyunca peri bacası görmekten öğğğ olmuştuk.değmez dedik 400 tl vermeye ..keşke daha uygun olsa da binseydik.çok romantik olsa gerek.sabah 5 gibi havalanılıyormuş.bir saat kalınıyormuş havada.50-60 balon oluyormuş havada.biz hiç göremedik balon.uçuşlar erken bittiği  için.birde şöyle korkunç bi yanı var balonun dümeni falan yok.yani rüzgarın yönüne göre hareket ediyor :) ancak alçaklığı yüksekliği ayarlayabiliyormış. zaten korkan bizlere pek de iyi bir haber olmamıştı doğrusu bu haber :)
her gördüğünüz kahverengi tabelaya dalmayın biz gibi :) nar krater gölünün pek fazla güzelliği yoktu.. 
biz aksaray yolundan gittik.tuz gölünü de görrelim diye..sanırım güzel yerlerini kaçırdık yakalayamadık.ben gidenlerde görüyorum bembeyaz kocaman araziler.ben göremediim :(ilk gördüğümüz peribacamsı yerler selime kasabasındaydı.gişe koysalrmış para verirmişiz kesin.nebilelim güzel peri bacalarının paşabağlarında olduğunu :)) bu da kulağınıza küpe olsun.

görülecek yerler:
selime kasabası kale kilisesi
ıhlara vadisi
derinkuyu yeraltı şehri
kaymaklı yeraltı şehri(biz görmedik)
uçhisara gelmeden piegon seyir yeri
uçhisar
göreme açık hava müzesi(muhakkak görülmeli)
paşabağları(muhakkak görülmeli)
avanos(muhakkak görülmeli)
avanos yakınlarında özkonak yeraltı şehri(ben çok beğendim iyiki görmüşüm.derinkuyudan bile güzeldi)
zelve
sun set diye tabela yazmışlar valla ben doğru dürüst manzara göremedim.bizim evde de öyle batıyo güneş :)hiiiç tavsiye etmem gitmeyin.kişi başı 2 tl nizi heba etmeyin :)
biz dönüşü kayseriden yaptık.o da yetmedi yolumuzu uzattık yahyalı ilçesinde dünyanın yükseklik bakımından en yüksek 2. şelaleymiş kapuzbaşı şelaleri.görsel şovdu resmen.inanılmaz büyüleyiciydi.ama çok uzaktı ve yolları çok kötüydü..

ne yenmeli derseniz bilemedim :) gün boyu dolaştığımızdan neresi denk gelirse oldu bizimkisi.testi kebabı oraya özgü değil herhalde.kiremitte köfte de pek güzel değildi doğrusu.bir de yahyalıda dağ başında yediğimiz yemek vardı kiiii :) evlere şenlik ..yanık biberler mutlaka yiyin.:) isteyenlere adres veririm yanık biber için..:)))ama sonra şükrettik Allah razı olsun o dağ başına o tesisi yaptıkları için.hiç bişey de bulamayabilirdik.kapodokya kebabı diye bişey uydurmuşlar pek güzele benzemiyordu yemedik.doğrusu ben yöresel bi yemek bulamadım.yada biz denk gelemedik.
ben geziden düşeceğim notlar bunlar.umarım birilerine faydası olur.çünkü ben ihtiyaç duyuyorum böyle önerilere..hepinize selamlar..dükkan :)  kaçar..

7 yorum:

Siyah elma dedi ki...

Mavi şallı kıyafetine bayıldım, söylemeden geçmeyeyim dedim :)
Kandilimiz hayırla geçmiştir inşaallah.

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

teşekkür ederim .sevindimmm..aminn inşallah güzel geçmiştir.bu arada sizlerden de tatil kombinleri beklerim..

tubitos dedi ki...

oh valla adım atmatık yer bırakmamışsınız darısı başımıza artık =) o nazar boncukklu ağaç ne öyle ya bayıldımmm

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

tubitoşum dinlenmek için tatil uman ben ,buna tezat tatil planı yapan ben ve doğal olarak yorulan ben...evet en kısa zamanda görmenizi tavsiye ediyorum..evet ben nazar boncuğuna inanmam evimde ve takılarımda asla kullanmam ama görüntüsü benimde çok hoşuma gitti..

Porti dedi ki...

Bayılıyorum böyle tatil yazılarına harika olmuş :)

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

teşekkürler porticim faydalı olmuştur inşallah..

Unknown dedi ki...

sandaletler çok tatlıymış